BarCamp Žilina

BarCamp je medzinárodná sieť konferencií zameraných na IT, marketing, sociálne médiá a dizajn. Prednášajú samotní účastníci a kladie sa veľký dôraz na diskusiu a spoluprácu prednášajúceho s publikom. V sobotu 11.9. som cestoval až do Žiliny, aby som sa tejto udalosti mohol zúčastniť.

Z neznámeho dôvodu ma nezobudil mobil s nastaveným budíkom, tak som ešte so zalepenými očami utekal na jediný doobedný autobus do Žiliny. Všetko som našťastie stihol a po krátkom zorientovaní sa v žilinskej MHD som sa dopravil na miesto konania – železničnú stanicu Žilina-Záriečie.

Prednášalo sa v troch miestnostiach s rôznou kapacitou. Ja som dorazil tesne po začiatku 2. bloku na predstavenie hackerspaceu Progressbar. Hackerspace je priestor (občianske združenie) pre fanúšikov IT, elektroniky alebo aj iných vecí, kde táto platforma vyhovuje. Najbližšie existujú vo Viedni a v Budapešti. Hackerspace Progressbar vzniká v Bratislave. Po skončení som stihol vedľa koniec prednášky o skupinovom nakupovaní. Jedným z takýchto projektov je zlavove-kupony.sk.

Ďalej nasledovala diskusia o budúcnosti a výzvach webu, kde som sa nedozvedel nič nové. Po nej pomaly prišiel čas na obed. Vzhľadom na to, že sa žiadny vstup neplatil, pohostenie som nečakal. Napriek tomu nás prekvapili bagetami, šunkovými a syrovými. Ďakujeme sponzorom, medzi ktorými je aj Microsoft, ktorý mimochodom zabezpečil autobus pre ľudí z Bratislavy. Na notebooku mám legálne Windows Vista (OEM), ktorý nevyužívam, tak aspoň som dostal bagetu (myslím to v dobrom :)).

Po obede nasledovala prednáška o Internet Explorer 9. Microsoft pri poslednej verzii svojho “legendárneho” prehliadača urobil veľký krok dopredu. Rýchlosťou javascriptu a podporou štandardov (+/-) môže súťažiť s ostatnými modernými prehliadačmi (Firefox, Chrome, Opera, Safari) a v jednej veci ostatné prehliadače dokonca predčí (3D akcelerácia grafiky). Možno sa raz dočkáme webu, kde sa dá spoľahnúť na štandardy. Aj keď nie úplne zanedbateľné (< 10%) množstvo IE6 kvôli prekážkam korporátneho prostredia ešte stále pár rokov nevymizne.

Po zlosovaní tomboly prišla na rad prednáška Nazvite svoj startup hovno.com so zaujímavými tipmi ako nazvať alebo nenazvať svoj podnik. Za ňou nasledoval Matej Hreščák, grafik z Websupportu, a rozdal niekoľko rád, ako sa nevysrať na svoj startup. Na tejto prednáške som bohužiaľ nebol, odbehol som k diskusii o internetovom sexshope. Bolo to tiež zaujímave, ale keby som bol vedel, že vedľa je Websupport, určite by som sa sexshopom nezaoberal. Ďalej chalani zo Svenu porozprávali o Drupale, ktorý majú veľmi radi. Bol tu aj jeden zahraničný speaker s prednáškou Brain-based society. How to reap the benefit?.

Ešte jedna veľmi zaujímavá a dobrovoľná (nezisková) iniciatíva. Odkazprestarostu.sk umožňuje občanom zadávať podnety pre svojich primátorov alebo starostov (ako napríklad rozbitá cesta, nezbierané odpadky alebo čierne skládky) a odsledovať ich riešenie. Dvaja chalani majú niekoľko veľmi pozitívnych feedbackov, kde im občania ďakujú za problémy, ktoré sa vďaka ich webu vyriešili. Spolupráca so samosprávami ale nie je vždy bezproblémová, keďže poukazujú na nedostatky, čo nie každému vyhovuje. Robia všetko možné pre propagáciu projektu a vzbudenie záujmu občanov slovenských miest a obcí. Tiež hľadajú spolupracovníkov pre rôzne mestá Slovenska.

Na barcampe v Žiline sa mi páčilo. Nemám udalosť s čím porovnať, ale určite to bolo zaujímavé a dozvedel som sa veci, ktoré by som ťažko niekde inde hľadal. Ešte dodám, že skoro všetci tu mali Apple notebooky. Domov som sa napriek zaujímavým spojom cez víkend zo Žiliny dostal ešte v ten deň.

Leave a Reply

